|
|
|
|
BIBLIJOS SKAITYMAS RUBŠIO IR KAVALIAUSKO BIBLIJA, LVK (katalikų) leidimas 1998 m. (Biblija RK_K1998) Teisėjų knyga | Skyrius: | | 9 | |
| Teisėjų knyga | | | Ts 9 | 8 Kartą medžiai suėjo patepti sau karaliaus. Alyvmedžiui jie tarė: 'Būk mūsų karalius!' 9 Alyvmedis jiems atsakė: 'Argi aš turiu liautis davęs savo riebų aliejų, kuriuo dievai ir žmonės pagerbiami,[i6] ir eiti virš medžių linguoti?' 10 Tada medžiai figmedžiui tarė: 'Tu ateik ir būk mūsų karalius!' 11 Bet figmedis jiems atsakė: 'Argi aš turiu liautis davęs savo saldumą bei skanius vaisius ir eiti virš medžių linguoti?' 12 Tada medžiai vynmedžiui tarė: 'Tu ateik ir būk mūsų karalius!' 13 Bet vynmedis jiems atsakė: 'Argi aš turiu liautis davęs vyną, kuris pradžiugina dievus[i7] ir mirtinguosius, ir eiti virš medžių linguoti?' 14 Tada visi medžiai erškėčiui tarė: 'Tu ateik ir būk mūsų karalius!' 15 O erškėtis medžiams atsakė: 'Jei garbingai elgiatės, patepdami mane savo karaliumi, tad ateikite, raskite prieglobstį mano ūksmėje! Bet jei ne, teišeina ugnis iš erškėčio ir tesuryja Libano kedrus!' | | | Išnašos: | 1 | Ts 9,1-9,57: Abimelechas, neturintis paveldėjimo teisės Gideono sūnus, pasigrobia karaliaus sostą, kurį Gideonas buvo atmetęs. Abimelecho karaliavimas buvo pernelyg dužlus ir baigėsi žmonių sukilimu. Šiame skyriuje nėra užuominos apie Jahvę – Viešpatį, Izraelio Dievą. | 2 | Ts 9,1-9,6: Abimelechas pašalino visus galimus varžovus žudynėmis ir pasistatė sau sostą Šecheme. | 3 | Ts 9,4: ... Baal–Berit{as}: Sandoros šeimininkas – kanaaniečių dievas. Kadangi Šechemas buvo izraeliečių Sandoros su Jahve – Viešpačiu vieta (žr. Joz 24,1-27), turbūt mieste vyravo sinkretistinė izraeliečių religija. | 4 | Ts 9,6: ... prie Stulpo po ąžuolu... : žr. Joz 24,26. | 5 | Ts 9,7-9,15: Jotamas peikia brolį, satyra išjuokdamas monarchiją. Alyvmedis yra vienas iš kilniausių medžių, o erškėtis – nenaudingas krūmas. | 6 | Ts 9,9: ... aliejų, kuriuo dievai ir žmonės pagerbiami: aliejus buvo naudojamas garbinant tikrąjį Dievą ir stabus (žr. Kun 2,1.6.15; 24,2)). Aliejus buvo naudojamas pašventinant pranašus, kunigus ir karalius (žr. Iš 30,25.30; 1 Sam 10,1; 16,13). | 7 | Ts 9,13: ... vyną, kuris pradžiugina dievus... : vynas buvo naudojamas liejamosioms aukoms ir Jeruzalės Šventykloje, ir pagonių šventovėse. | 8 | Ts 9,16: Kaip kilnūs medžiai atsisakė karališkos valdžios ir tapo pavaldūs prastam krūmui, taip ne toks kilnus Abimelechas, nužudęs septyniasdešimt Gideono sūnų, engia Šechemo žmones. | 9 | Ts 9,30-9,49: Abimelechas sulygina Šechemą su žeme. Archeologija liudija nuožmų Šechemo sunaikinimą XII a. prieš Kristų. | 10 | Ts 9,45: ... apsėjo jį druska: apsėjimas druska buvo visapusiško sunaikinimo įvaizdis. Be to, darė žemę nenaudingu dirvonu. | 11 | Ts 9,50-9,57: Abimelecho galas rodo, kad izraeliečiai buvo pasmerkę ir kratėsi senosios kanaaniečių visuomeninės politinės santvarkos. | | | Bibliografiniai duomenys: | ŠVENTASIS RAŠTAS. Senasis ir Naujasis Testamentas. – Vilnius: Lietuvos Katalikų Vyskupų Konferencija, 1998. © Lietuvos Vyskupų Konferencija, 1998. Išsamiai apie leidimą >> |
Teisėjų knyga | Skyrius: | | 9 | |
|
|
|
|