|
|
|
|
BIBLIJOS SKAITYMAS RUBŠIO IR KAVALIAUSKO BIBLIJA, LVK (katalikų) leidimas 1998 m. (Biblija RK_K1998) Laiškas galatams | Skyrius: | | 4 | |
| Laiškas galatams | | | Gal 4 | 22 Juk parašyta, kad Abraomas turėjo du sūnus: vieną iš vergės, o kitą iš laisvosios.[i9] 23 Bet vergės sūnus buvo gimęs pagal kūną, o laisvosios – pagal pažadą. 24 Tai pasakyta perkeltine prasme: tiedvi moterys – tai dvi Sandoros. Viena prie Sinajaus kalno sudaryta, gimdanti vergystei: ją reiškia Hagara. 26 Bet aukštybių Jeruzalė laisva, ir ji yra mūsų motina, 27 nes parašyta: Pralinksmėk, nevaisingoji, kuri negimdei! Šūkauk ir džiūgauk, nepažinusi kentėjimų! Nes apleistoji turi daug vaikų, daugiau negu turinčioji vyrą. 31 Štai kodėl, broliai, mes nesame vergės vaikai, bet laisvosios. | | | Išnašos: | 1 | Gal 4,3: Pasaulio pradmenys – Paulius turi galvoje pagoniškus demonus: personifikuotas gamtos jėgas ir gaivalus. | 2 | Gal 4,4: Iš moters – vienintelis mariologinis Pauliaus posakis. Kadangi nemini vyro, bent netiesiog liudija stebuklingą Jėzaus prasidėjimą. | 3 | Gal 4,10: Švenčiate žydiškas šventes ir laikotės žydiškų papročių. | 4 | Gal 4,13: Liga greičiausiai buvo maliarija. | 5 | Gal 4,15: Matyt, Pauliui skaudėjo akis. | 6 | Gal 4,17: Anie – žydžiuojantys Pauliaus priešininkai. Atitraukti, t. y. nuo Pauliaus arba nuo Evangelijos. | 7 | Gal 4,19: Apaštalavimo vargai ir rūpesčiai lyginami su gimdymo skausmais – tikintieji yra apaštalo dvasiniai vaikai. | 8 | Gal 4,21-5,1: Čia Paulius pateikia alegorinį Senojo Testamento teksto aiškinimą, paplitusį tarp žydų mokytojų. | 9 | Gal 4,22: Iš Abraomo vergės Hagaros buvo vedama Izmaelio giminė, o iš laisvosios – Abraomo žmonos Saros – buvo kildinamas Izaokas ir jo palikuonys, t. y. visa išrinktoji tauta (žr. Pr l6,17; 21,2). Pagal ano meto teisę tik laisvosios moters vaikai būdavo paveldėtojai. | 10 | Gal 4,25-4,26: Dabartinė Jeruzalė – izraelitų tauta; aukštybių Jeruzalė – Bažnyčia. | | | Bibliografiniai duomenys: | ŠVENTASIS RAŠTAS. Senasis ir Naujasis Testamentas. – Vilnius: Lietuvos Katalikų Vyskupų Konferencija, 1998. © Lietuvos Vyskupų Konferencija, 1998. Išsamiai apie leidimą >> |
Laiškas galatams | Skyrius: | | 4 | |
Laiškas galatams | Skyrius: | | 5 | |
| Laiškas galatams | | | | PAMOKYMAI | | | Gal 5 | Krikščioniškoji laisvė 1 Kristus mus išvadavo, kad būtume laisvi. Tad stovėkite tvirtai ir nesiduokite vėl įkinkomi į vergystės jungą! | | | Išnašos: | 1 | Gal 5,11: Žydžiuojantieji skelbė, kad ir Paulius yra už apipjaustymą, nes apipjaustydino Timotiejų (Apd 16,1-31). Čia Paulius atsako jiems. | 2 | Gal 5,12: Paulius kartais nevengia sarkazmo. Galimas daiktas, jis čia mini tarp pagonių deivės Kibelės garbintojų paplitusį kastravimąsi. | 3 | Gal 5,20: Kai kurie rankraščiai vietoj pavydai turi žmogžudystės. | | | Bibliografiniai duomenys: | ŠVENTASIS RAŠTAS. Senasis ir Naujasis Testamentas. – Vilnius: Lietuvos Katalikų Vyskupų Konferencija, 1998. © Lietuvos Vyskupų Konferencija, 1998. Išsamiai apie leidimą >> |
Laiškas galatams | Skyrius: | | 5 | |
|
|
|
|