|
|
|
|
BIBLIJOS SKAITYMAS RUBŠIO IR KAVALIAUSKO BIBLIJA, LVK (katalikų) leidimas 1998 m. (Biblija RK_K1998) Evangelija pagal Matą | Skyrius: | | 8 | |
| Evangelija pagal Matą | | | | DANGAUS KARALYSTĖS SKELBIMAS
Dešimt stebuklų | | | Mt 8 | Šimtininko tarno pagydymas 5 Sugrįžus į Kafarnaumą, prisiartino prie Jėzaus šimtininkas[i2], maldaudamas: 6 „Viešpatie, mano tarnas guli namie paralyžiuotas ir baisiai kankinasi“. 7 Jėzus jam tarė: „Einu pagydysiu jį“. 8 Šimtininkas atsakė: „Viešpatie, nesu vertas, kad užeitum po mano stogu, bet tik tark žodį, ir mano tarnas pasveiks. 9 Juk ir aš, pats būdamas valdinys, turiu sau pavaldžių kareivių. Taigi sakau vienam: 'Eik!', ir jis eina; sakau kitam: 'Ateik čionai!', ir jis ateina; sakau tarnui: 'Daryk tai!', ir jis daro“. 10 Tai girdėdamas, Jėzus stebėjosi ir kalbėjo einantiems iš paskos: „Iš tiesų sakau jums: niekur Izraelyje neradau tokio tikėjimo! 11 Todėl aš jums sakau: daugelis ateis iš rytų ir vakarų ir susės dangaus karalystėje prie stalo su Abraomu, Izaoku ir Jokūbu. | | | Išnašos: | 1 | Mt 8,4: Kas pagydavo nuo raupsų ligos, turėdavo gauti kunigo pažymėjimą, jog yra sveikas, ir tik tuomet galėdavo grįžti į visuomenės gyvenimą ir savo šeimą (žr. Kun 14,2). | 2 | Mt 8,5: Šimtininkas – kareivių šimtinės vadas. | 3 | Mt 8,12: Karalystės vaikai – išrinktosios tautos vaikai, kuriems pirmiems bus duotas Dievo apreiškimas. | 4 | Mt 8,20: Žmogaus Sūnus – šiuo titulu pats Jėzus dažniausiai apibūdindavo savo pašaukimą. Jis reiškia jo nusižeminimą bei kentėjimų kelią (plg. Mt 17,22), bet ir prisikėlimo bei antrojo atėjimo šlovę (plg. Mt 25,31). | 5 | Mt 8,22: Sekti Kristumi svarbiau, negu smulkmeniškai laikytis ST apeigų. Mirusieji – tie, kurie neranda kelio į Dievo karalystę. | 6 | Mt 8,24: Vėtra – pažodžiui drebėjimas (ST – Dievo artumo ženklas). | 7 | Mt 8,28: Gadaros miestas buvo į pietryčius nuo Genezareto ežero. Morkaus ir Luko evangelijos mini geraziečių kraštą pagal kito, Gerazos, miesto pavadinimą. | 8 | Mt 8,29: Pirm laiko – dar neatėjus Paskutinio teismo dienai, kada piktosios dvasios praras veikimo laisvę. | 9 | Mt 8,30: Užjordanėje, kur viešpatavo graikų kultūra ir papročiai, kiaulių auginimas buvo labai paplitęs. Archeologinės iškasenos rodo, kad kiaulės buvo ne tik vartojamos maistui, bet ir aukojamos dievams, ypač Demetrai, Persefonei ir Hadui. | | | Paralelinės vietos: | | Mt 8,1-4: Mk 1,40-45;Lk 5,12-16; | | Mt 8,5-13: Lk 7,1-10;Jn 4,46-53; | | Mt 8,14-17: Mk 1,29-34;Lk 4,38-41; | | Mt 8,18-22: Lk 9,57-60; | | Mt 8,23-27: Mk 4,35-41;Lk 8,22-25; | | Mt 8,28-34: Mk 5,1-20;Lk 8,26-39; | | | Bibliografiniai duomenys: | ŠVENTASIS RAŠTAS. Senasis ir Naujasis Testamentas. – Vilnius: Lietuvos Katalikų Vyskupų Konferencija, 1998. © Lietuvos Vyskupų Konferencija, 1998. Išsamiai apie leidimą >> |
Evangelija pagal Matą | Skyrius: | | 8 | |
|
|
|
|