BIBLIJA.LT
ŠVENTASIS RAŠTAS LIETUVIŠKAI
www.lcn.lt
Katalikų Bažnyčia Lietuvoje

  2024 11 21 Ketvirtad.
apie projektą apie svetainę medis
 teksto skaitymas
 išsami paieška
 

BIBLIJOS SKAITYMAS

RUBŠIO IR KAVALIAUSKO BIBLIJA, LVK (katalikų) leidimas 1998 m. (Biblija RK_K1998)

Evangelija pagal MorkųSkyrius: 1

 Evangelija pagal Morkų
  
 JĖZAUS VIEŠOJO VEIKIMO PRADŽIA
  
Mk 1

Simono uošvės pagydymas

29 Išėjęs iš sinagogos, Jėzus su Jokūbu ir Jonu iškart nuėjo į Simono ir Andriejaus namus. 30 Simono uošvė gulėjo karščiuodama, ir jie tuojau apie tai jam pasakė. 31 Jis priėjęs pakėlė ją už rankos; karštis paliovė, ir ji galėjo jiems patarnauti.

Gausūs pagydymai Kafarnaume

32 Atėjus vakarui, kai saulė nusileido, pas Jėzų sugabeno visus ligonius ir demonų apsėstuosius; 33 visas miestas buvo susirinkęs prie durų. 34 Jis pagydė daugelį sergančių įvairiomis ligomis, išvarė daug demonų. Ir neleido demonams kalbėti, nes jie žinojo, kas jis.

Išvykimas iš Kafarnaumo. Kelionės po Galilėją

35 Labai anksti, dar neprašvitus, Jėzus atsikėlęs nuėjo į negyvenamą vietą ir tenai meldėsi. 36 Simonas ir jo draugai nusekė iš paskos 37 ir, suradę jį, pasakė: „Visi tavęs ieško“. 38 Jis atsakė: „Eikime kitur, į gretimus miestelius, kad ir ten skelbčiau žodį, nes tam esu atėjęs“. 39 Ir keliavo po visą Galilėją, skelbdamas [žodį] jų sinagogose ir išvarinėdamas demonus.

  
Išnašos:
1Mk 1,1: Graikų kalbos žodis euangelion – evangelija pradžioje reiškė ne raštą, o pačią gerąją išganymo naujieną, kurią atnešė Kristus.
2Mk 1,8: Jonas Krikštytojas aiškiai nurodo savojo krikšto skirtingumą nuo būsimojo sakramentinio Krikšto: ... o jis krikštys jus Šventąja Dvasia.
3Mk 1,13: Žvėrys minimi dykumos nuošalumui pabrėžti; kartu galbūt užsimenama apie būsimosios Mesijo karalystės harmoniją (žr. Iz 11,6-9). Angelai tarnaudami rodo Dievo globą, kaip pažadėta 90 (91) ps.
4Mk 1,21: Numanoma, kad Petras pasakodavo: Mes atvykome ..., ir jis pradėjo mokyti. Pakeitus mes į jie, pasidarė ne toks aiškus stilius (žr. Mk 5,38 paaišk.).
5Mk 1,23-1,28: Senovės žydai praktiškai neskirdavo ligos nuo piktųjų dvasių ar demonų apsėdimo. Toks tikėjimas ligų demonais buvo labai paplitęs Artimuosiuose Rytuose. Vis dėlto evangelijos aiškiai moko, jog esama velnio ir jo piktųjų angelų (plg. Mt 25,41). Taip pat visiškai suprantama mintis, jog bet koks blogis, įskaitant ir ligas, gali išplaukti iš velnio, kuris veikia nuodėmingąjį pasaulį (plg. Lk 3,6). Jėzus nugali piktąsias dvasias ir ligas.
6Mk 1,24: Nazarėnas – NT vartoja dvejopą formą: gr. Nazarenes=Nazarėnas ir Nazoraios=Nazarietis.
7Mk 1,44-1,45: Jėzus nori būti tikėjimo mokytoju ir vengia stebukladario garso.
  
Paralelinės vietos:
Mk 1,1-8: Mt 3,1-12;Lk 3,3-17;
Mk 1,9-11: Mt 3,13-17;Lk 3,21-22;Jn 1,32-34;
Mk 1,12-13: Mt 4,1-11;Lk 4,1-13;
Mk 1,14-20: Mt 4,12-22;Lk 4,14-15; 5,1-11;
Mk 1,21-28: Lk 4,31-37;
Mk 1,29-31: Mt 8,14-15;Lk 4,38-39;
Mk 1,32-34: Mt 8,16;Lk 4,40-41;
Mk 1,35-39: Lk 4,42-44;
Mk 1,40-45: Mt 8,2-4;Lk 3,12-16;
  
Bibliografiniai duomenys:

ŠVENTASIS RAŠTAS. Senasis ir Naujasis Testamentas. – Vilnius: Lietuvos Katalikų Vyskupų Konferencija, 1998.

© Lietuvos Vyskupų Konferencija, 1998. Išsamiai apie leidimą >>

Evangelija pagal MorkųSkyrius: 1