|
|
|
|
BIBLIJOS SKAITYMAS RUBŠIO IR KAVALIAUSKO BIBLIJA, LVK (katalikų) leidimas 1998 m. (Biblija RK_K1998) Evangelija pagal Morkų | Skyrius: | | 1 | |
| Evangelija pagal Morkų | | | | JĖZAUS VIEŠOJO VEIKIMO PRADŽIA | | | Mk 1 | Kafarnaume 21 Jie atvyko į Kafarnaumą, ir netrukus, šabo dieną, nuėjęs į sinagogą Jėzus pradėjo mokyti.[i4] 22 Žmonės stebėjosi jo mokslu, nes jis mokė kaip turintis galią, o ne kaip Rašto aiškintojai. 23 [i5]Jų sinagogoje tada buvo netyrosios dvasios apsėstas žmogus. Jis ėmė šaukti: 24 „Ko tau iš mūsų reikia, Jėzau Nazarėnai[i6]? Gal atėjai mūsų pražudyti? Aš žinau, kas tu esi: Dievo šventasis!“ 25 Jėzus sudraudė jį: „Nutilk ir išeik iš jo!“ 26 Tuomet netyroji dvasia pradėjo jį tąsyti ir, baisiai šaukdama, išėjo iš jo. 27 Visi didžiai nustebo ir klausinėjo vienas kitą: „Kas gi čia? Naujas mokslas su galia?! Jis netgi netyrosioms dvasioms įsakinėja, ir tos jo klauso!“ 28 Gandas apie jį greitai pasklido po visą Galilėjos šalį. | | | Išnašos: | 1 | Mk 1,1: Graikų kalbos žodis euangelion – evangelija pradžioje reiškė ne raštą, o pačią gerąją išganymo naujieną, kurią atnešė Kristus. | 2 | Mk 1,8: Jonas Krikštytojas aiškiai nurodo savojo krikšto skirtingumą nuo būsimojo sakramentinio Krikšto: ... o jis krikštys jus Šventąja Dvasia. | 3 | Mk 1,13: Žvėrys minimi dykumos nuošalumui pabrėžti; kartu galbūt užsimenama apie būsimosios Mesijo karalystės harmoniją (žr. Iz 11,6-9). Angelai tarnaudami rodo Dievo globą, kaip pažadėta 90 (91) ps. | 4 | Mk 1,21: Numanoma, kad Petras pasakodavo: Mes atvykome ..., ir jis pradėjo mokyti. Pakeitus mes į jie, pasidarė ne toks aiškus stilius (žr. Mk 5,38 paaišk.). | 5 | Mk 1,23-1,28: Senovės žydai praktiškai neskirdavo ligos nuo piktųjų dvasių ar demonų apsėdimo. Toks tikėjimas ligų demonais buvo labai paplitęs Artimuosiuose Rytuose. Vis dėlto evangelijos aiškiai moko, jog esama velnio ir jo piktųjų angelų (plg. Mt 25,41). Taip pat visiškai suprantama mintis, jog bet koks blogis, įskaitant ir ligas, gali išplaukti iš velnio, kuris veikia nuodėmingąjį pasaulį (plg. Lk 3,6). Jėzus nugali piktąsias dvasias ir ligas. | 6 | Mk 1,24: Nazarėnas – NT vartoja dvejopą formą: gr. Nazarenes=Nazarėnas ir Nazoraios=Nazarietis. | 7 | Mk 1,44-1,45: Jėzus nori būti tikėjimo mokytoju ir vengia stebukladario garso. | | | Paralelinės vietos: | | Mk 1,1-8: Mt 3,1-12;Lk 3,3-17; | | Mk 1,9-11: Mt 3,13-17;Lk 3,21-22;Jn 1,32-34; | | Mk 1,12-13: Mt 4,1-11;Lk 4,1-13; | | Mk 1,14-20: Mt 4,12-22;Lk 4,14-15; 5,1-11; | | Mk 1,21-28: Lk 4,31-37; | | Mk 1,29-31: Mt 8,14-15;Lk 4,38-39; | | Mk 1,32-34: Mt 8,16;Lk 4,40-41; | | Mk 1,35-39: Lk 4,42-44; | | Mk 1,40-45: Mt 8,2-4;Lk 3,12-16; | | | Bibliografiniai duomenys: | ŠVENTASIS RAŠTAS. Senasis ir Naujasis Testamentas. – Vilnius: Lietuvos Katalikų Vyskupų Konferencija, 1998. © Lietuvos Vyskupų Konferencija, 1998. Išsamiai apie leidimą >> |
Evangelija pagal Morkų | Skyrius: | | 1 | |
|
|
|
|