|
|
|
|
BIBLIJOS SKAITYMAS RUBŠIO IR KAVALIAUSKO BIBLIJA, LVK (katalikų) leidimas 1998 m. (Biblija RK_K1998) Kunigų knyga | Skyrius: | | 1 | |
| Kunigų knyga | | | | A. AUKŲ APEIGOS | | | | Deginamoji auka | | | Kun 1 | 1 VIEŠPATS pasišaukė Mozę ir kalbėjo jam iš Susitikimo palapinės,[i1] tardamas: | | | Išnašos: | 1 | Kun 1,1: Kunigiškuoju požiūriu Kunigų knygos nuostatai ir įsakymai buvo duoti Mozei iš Susitikimo palapinės, arba Padangtės, izraeliečiams esant dykumoje (žr. Kun 7,37-38; Iš 40,16-38). | 2 | Kun 1,2: ... iš jaučių bandos ar iš avių bei ožkų kaimenės: gyvuliai, tinkami kaip atnašos aukai, buvo arba iš jaučių bandos – jaučiai, karvės, veršiai, arba iš avių bei ožkų kaimenės – avys ir ėriukai, ožkos ir ožiukai. Aukai netiko ne tik laukiniai gyvuliai, bet ir nešvarūs naminiai gyvuliai – kupranugaris ir asilas. Žr. Kun 11,1-47. | 3 | Kun 1,3: ... eginamoji auka: pagrindinė, kasdienė auka (žr. Kun 6,9). Visas gyvulys, išskyrus odą, būdavo sudeginamas ant didžiojo aukuro kieme prie įėjimo į Susitikimo palapinę Dievui pagarbinti. Žr. Iš 38; 40,6. | 4 | Kun 1,4: ... uždės ranką ... : veiksmas, kuriuo žmogus save sutapatina su atnašaujama auka. Žr. Iš 29,10.35-37. | 5 | Kun 1,5: ... : kraujas, žmogaus gyvybės paslaptis ir apraiška (žr. Kun 17,11; Įst 12,23; Pr 9,4), buvo laikomas šventu Dievui. Todėl, laikantis gyvybės auka už gyvybę dėsnio, buvo tikima, kad kraujo išliejimas yra veiksmingas nuodėmei atleisti ir žmogui su Dievu sutaikyti. Kraujo išliejimas ant aukuro simbolizuoja Dievo dalyvavimą išpirkimo apeigoje. | 6 | Kun 1,14-1,17: Deginamajai aukai atnaša, kurią pajėgė aukoti vargšai ir beturčiai. | | | Bibliografiniai duomenys: | ŠVENTASIS RAŠTAS. Senasis ir Naujasis Testamentas. – Vilnius: Lietuvos Katalikų Vyskupų Konferencija, 1998. © Lietuvos Vyskupų Konferencija, 1998. Išsamiai apie leidimą >> |
Kunigų knyga | Skyrius: | | 1 | |
|
|
|
|