|
|
|
|
BIBLIJOS SKAITYMAS RUBŠIO IR KAVALIAUSKO BIBLIJA, LVK (katalikų) leidimas 1998 m. (Biblija RK_K1998) Evangelija pagal Joną | Skyrius: | | 1 | |
| Evangelija pagal Joną | | | | PROLOGAS | | | Jn 1 | Dievo Avinėlis 29 Rytojaus dieną, matydamas ateinantį Jėzų, Jonas prabilo: „Štai Dievo Avinėlis, kuris naikina pasaulio nuodėmę! 30 Čia tasai, apie kurį aš kalbėjau: Po manęs ateis vyras, pirmiau už mane buvęs, nes jis pirmesnis už mane. 31 Aš jo nepažinojau, bet tam, kad jis būtų apreikštas Izraeliui, aš atėjau ir krikštiju vandeniu“. 32 Ir Jonas paliudijo: „Aš mačiau Dvasią, lyg balandį nusileidžiančią iš dangaus, ir ji pasiliko virš jo. 33 Aš jo nepažinojau, bet tas, kuris mane pasiuntė krikštyti vandeniu, buvo pasakęs: 'Ant ko pamatysi nusileidžiančią ir pasiliekančią Dvasią, tas ir bus, kuris krikštys Šventąja Dvasia'. 34 Aš tai mačiau ir liudiju, kad šitas yra Dievo Sūnus“. | | | Išnašos: | 1 | Jn 1,1: Jono evangelijos prologas kalba apie nepasiekiamas Dievo aukštybes, praskleisdamas uždangą į vidinį Dievo gyvenimą ir taip paliesdamas Švenčiausiosios Trejybės paslaptį. Mes žinome, kad jau ST žydams nebuvo svetima mintis apie Dievo Žodį – Dievo Išmintį, egzistavusią prieš pasaulio sukūrimą (plg. Pat 8,22; Išm 7,22), per kurią viskas Dievo sukurta. Tačiau Jono prologe Dievo Žodis išryškėja kaip antrasis Švč. Trejybės asmuo, kaip vienatinis Tėvo Sūnus, per kurį mums atėjo išganymas ir malonė. Iš Jono evangelijos aiškiai sužinome ir Dievo Žodžio įsikūnijimo paslaptį. Kitose evangelijose kalbama apie Jėzaus dievystę kaip faktą, o čia parodytas jo dievystės pagrindas Švč. Trejybėje. Jn prologas bus buvęs pirmųjų krikščionių himnas. | 2 | Jn 1,1: Pradžioje – visais amžiais prieš pasaulio sukūrimą. | 3 | Jn 1,5: Neužgožė – galimas vertimas ir nesuvokė, neapėmė. | 4 | Jn 1,6: Jonas – Jonas Krikštytojas. | 5 | Jn 1,9: Tikroji šviesa – pats Žodis. | 6 | Jn 1,11: Pažodžiui – Į savastį atėjo, bet savieji jo nepriėmė. | 7 | Jn 1,13: Plačiau apie dvasinį gimimą žr. Jn 3,3-6. | 8 | Jn 1,21: Buvo laukiama pranašo Elijo sugrįžimo prieš pasirodant Mesijui (plg. Mal 3,23-24; Mt 17,10). | 9 | Jn 1,27: Kai kurie rankraščiai įterpia: kuris buvo pirmiau už mane. | 10 | Jn 1,39-1,40: Kitas iš tų dviejų mokinių – pats evangelistas Jonas. Pirmasis susitikimas su Jėzumi Jonui buvo toks įspūdingas ir lemiamas, jog jis įsidėmėjo net valandą. Dešimta valanda senoviniu skaičiavimu (nuo 6 val. ryto) – mūsiškai 4 val. popiet. | 11 | Jn 1,45: Natanaelį sinoptikai vadina Baltramiejum. | | | Bibliografiniai duomenys: | ŠVENTASIS RAŠTAS. Senasis ir Naujasis Testamentas. – Vilnius: Lietuvos Katalikų Vyskupų Konferencija, 1998. © Lietuvos Vyskupų Konferencija, 1998. Išsamiai apie leidimą >> |
Evangelija pagal Joną | Skyrius: | | 1 | |
|
|
|
|