BIBLIJA.LT
ŠVENTASIS RAŠTAS LIETUVIŠKAI
www.lcn.lt
Katalikų Bažnyčia Lietuvoje

  2016 09 29 Ketvirtad.
apie projektą apie svetainę medis
 teksto skaitymas
 išsami paieška
 

BIBLIJOS SKAITYMAS

RUBŠIO IR KAVALIAUSKO BIBLIJA, LVK (katalikų) leidimas 1998 m. (Biblija RK_K1998)

Apaštalų darbaiSkyrius: 8

 Apaštalų darbai
  
Apd 8

Pilypas pakrikštija Etiopijos didžiūną

26 Viešpaties angelas prabilo į Pilypą ir pasakė: „Kelkis ir vidurdienį nueik ant vieškelio, kuris eina iš Jeruzalės į Gazą. Jis visiškai tuščias“. 27 Susiruošęs jis išėjo. Ir štai bevažiuojąs etiopas eunuchas, Etiopijos karalienės Kandakės dvariškis,[i8] viso jos iždo valdytojas. Jis buvo atvykęs į Jeruzalę pasimelsti, 28 o dabar keliavo namo ir, sėdėdamas savo vežime, skaitė pranašą Izaiją. 29 Dvasia tarė Pilypui: „Prieik ir laikykis greta šito vežimo“. 30 Pribėgęs Pilypas išgirdo eunuchą skaitant pranašą Izaiją ir paklausė: „Ar ir supranti, ką skaitąs?“ 31 Šis atsiliepė: „Kaip galiu suprasti, jei man niekas nepaaiškina?!“ Ir jis pakvietė Pilypą lipti į vežimą ir sėstis šalia. 32 [i9]Rašto skirsnis, kurį jis ką tik skaitė, skelbė:

Tarsi avį vedė jį į pjovyklą,

ir kaip ėriukas, kuris tyli kerpamas,

jis neatvėrė savo lūpų.

33 Jis liko pažemintas, todėl nebuvo nuteistas.

Kas apsakys jo giminę,

jeigu jo gyvenimas žemėje buvo nutrauktas?!

34 Eunuchas paklausė Pilypą: „Prašom paaiškinti, apie ką čionai pranašas kalba? Apie save ar apie ką kitą?“ 35 Tuomet, atvėręs lūpas ir pradėjęs nuo to skirsnio, Pilypas jam paskelbė gerąją naujieną apie Jėzų.

36 [i10]Keliaudami toliau, jie privažiavo vandenį. „Štai vanduo, – tarė eunuchas, – kas gi kliudo man pasikrikštyti?“ 38 (37) Jis paliepė sustabdyti vežimą, ir jie abudu – Pilypas ir eunuchas – įbrido į vandenį. Pilypas jį pakrikštijo. 39 Išėjus iš vandens, Viešpaties Dvasia pagavo Pilypą. Eunuchas daugiau jo nebematė, tik džiūgaudamas traukė savo keliais. 40 O Pilypas atsidūrė Azote; iš ten keliaudamas skelbė Evangeliją visuose miestuose ir taip atvyko į Cezarėją.[i11]

  
Išnašos:
1Apd 8,1: Čia pirmą sykį pasirodo Saulius – būsimasis tautų apaštalas. Paulius – antrasis, romėniškas jo vardas.
2Apd 8,5: Pilypas, vienas iš septynių diakonų, Apd 21,8 jį vadina evangelistu.
3Apd 8,5-8,8: Turbūt kalbama apie Sicharo miestą, kur Jėzus buvo draugiškai sutiktas; žr. Jn 4,5.
4Apd 8,16: Šis tekstas aiškiai rodo, jog neužteko vieno Krikšto, bet dar reikėjo Sutvirtinimo sakramento, teikiančio Šventosios Dvasios malonių pilnatvę, ypač tvirtumo dovaną pagoniškoje aplinkoje.
5Apd 8,17: Anais laikais Sutvirtinimo sakramentas dažnai teikdavo ir regimų nepaprastų malonių, kaip antai gydymo dovanos, stebuklų galios, pranašavimo ir pan. Šios dovanos padėjo paprastiems ir mažai išsilavinusiems apaštalams bei kitiems krikščionių mokytojams apšviesti ir įtikinti pagonis. Bažnyčiai pasaulyje įsitvirtinus, šios ypatingos dovanos buvo nebūtinos.
6Apd 8,18: Nuo kerėtojo Simono vardo yra kilęs žodis simonija, jis reiškia šventos galios pardavinėjimą-pirkimą.
7Apd 8,23: Abu posakiai paimti iš ST (Įst 29,18; Iz 58,6). Jie žymi blogį, kenkiantį ir kitiems.
8Apd 8,27: Etiopija anais laikais buvo vadinama Nubijos teritorija, prasidedanti nuo šiuolaikinio Asuano. Kandakė, anot Bažnyčios istoriko Eusebijo, buvo Etiopijos valdovių titulas, kaip faraonas – Egipto valdovų.
9Apd 8,32-8,35: Iz 53,7-8 pranašaujama apie Mesijo romumą kenčiant.
10Apd 8,36-8,38: Kai kurie rankraščiai turi 37 eil.: Pilypas tarė: ‘Jei tiki iš visos širdies, tai galima’. Tas atsakė: ‘Tikiu, kad Jėzus Kristus yra Dievo Sūnus’.
11Apd 8,40: Azotas – miestas pietinėje Palestinoje, kaip ir Gaza, minima 8,27. Abu tie miestai buvo prie didžiojo kelio iš Jeruzalės į Egiptą. Cezarėjos uostas – apie 100 km į šiaurę nuo Azoto.
  
Bibliografiniai duomenys:

ŠVENTASIS RAŠTAS. Senasis ir Naujasis Testamentas. – Vilnius: Lietuvos Katalikų Vyskupų Konferencija, 1998.

© Lietuvos Vyskupų Konferencija, 1998. Išsamiai apie leidimą >>

Apaštalų darbaiSkyrius: 8