BIBLIJA.LT
ŠVENTASIS RAŠTAS LIETUVIŠKAI
www.lcn.lt
Katalikų Bažnyčia Lietuvoje

  2024 10 13 Sekmad.
apie projektą apie svetainę medis
 teksto skaitymas
 išsami paieška
 

BIBLIJOS SKAITYMAS

RUBŠIO IR KAVALIAUSKO BIBLIJA, LVK (katalikų) leidimas 1998 m. (Biblija RK_K1998)

Apaštalų darbaiSkyrius: 2

 Apaštalų darbai
  
Apd 2

Pirmosios Sekminės

1 Atėjus Sekminių dienai, visi mokiniai buvo drauge vienoje vietoje.[i1] 2 Staiga iš dangaus pasigirdo ūžesys, tarsi pūstų smarkus vėjas. Jis pripildė visą namą, kur jie sėdėjo. 3 Jiems pasirodė tarsi ugnies liežuviai, kurie pasidaliję nusileido ant kiekvieno iš jų. 4 Visi pasidarė pilni Šventosios Dvasios ir pradėjo kalbėti kitomis kalbomis, kaip Dvasia jiems davė prabilti.

5 Jeruzalėje gyveno žydų ir pamaldžių žmonių iš visų tautų po dangumi.[i2] 6 Pasigirdus tam ūžesiui, subėgo daugybė žmonių. Jie didžiai nustebo, kiekvienas girdėdamas savo kalba juos kalbant. 7 Lyg nesavi ir nustėrę jie klausinėjo: „Argi va šitie kalbantys nėra galilėjiečiai? 8 Tai kaipgi mes kiekvienas juos girdime savo krašto kalba?! 9 Mes, partai, medai, elamiečiai, Mesopotamijos, Judėjos ir Kapadokijos, Ponto ir Azijos, 10 Frygijos ir Pamfilijos, Egipto bei Libijos pakraščio ties Kirėne gyventojai, ateiviai romėnai, 11 žydai ir prozelitai,[i3] kretiečiai ir arabai, – mes visi girdime juos skelbiant įstabius Dievo darbus mūsų kalbomis“.

  
Išnašos:
1Apd 2,1: Sekminės buvo žydų derliaus nuėmimo šventė. – Mokinių susirinkimo vieta – kaip 1,13.
2Apd 2,5: Čia kalbama apie žydų maldininkus, atvykusius iš įvairių kraštų atšvęsti didžiųjų švenčių.
3Apd 2,11: Prozelitai – ne žydų kilmės tikintieji, priėmę žydų religiją. Buvo skiriami tikrieji prozelitai (teisumo prozelitai), kurie įsiliedavo į žydų tautą priimdami apipjaustymą, ir žydų bičiuliai – prozelitai, neįsilieję į žydų tautą.
4Apd 2,15: Trečia dienos valanda – 9 val. ryto, o vyną gerdavo tik vakare.
5Apd 2,17: Plg. Jl 2,28-32 (3,1-5), kur pranašas kalba apie Mesijo laikų įvykius.
6Apd 2,20: Viešpaties diena – Jėzaus antrasis atėjimas pasaulio teisti (žr. Mt 24,1).
7Apd 2,38: Vardan Jėzaus Kristaus – vardan jo įsakymo ir nuopelnų.
8Apd 2,39: Toli esantiems – pagonims.
9Apd 2,42: Ankstyvoji krikščionių bendruomenė dar laikėsi žydų pamaldumo pratybų, tačiau joje pasirodo nauja praktika – duonos laužymas. Tai tipiškas Eucharistijos apeigų pavadinimas (plg. Mt 26,26; Mk 14,22; Lk 22,19; Apd 20,7; 1 Kor 11,20.24). Apaštalų mokslas, broliškos meilės patarnavimai vienas kitam ir viešas bei sakramentinis kultas tuo laiku buvo pagrindiniai Bažnyčios gyvenimo elementai. Jie turi tokie likti ir visais laikais.
10Apd 2,44: Turtų bendrumas buvo laisvas dalykas (žr. Apd 5,4), ir tik laikinai jo laikytasi kai kuriose pirmųjų krikščionių bendruomenėse; vėliau jis išliko vienuolynuose.
  
Bibliografiniai duomenys:

ŠVENTASIS RAŠTAS. Senasis ir Naujasis Testamentas. – Vilnius: Lietuvos Katalikų Vyskupų Konferencija, 1998.

© Lietuvos Vyskupų Konferencija, 1998. Išsamiai apie leidimą >>

Apaštalų darbaiSkyrius: 2