|
|
|
|
BIBLIJOS SKAITYMAS RUBŠIO IR KAVALIAUSKO BIBLIJA, LVK (katalikų) leidimas 1998 m. (Biblija RK_K1998) Apaštalų darbai | Skyrius: | | 2 | |
| Apaštalų darbai | | | Apd 2 | Pirmosios Sekminės 1 Atėjus Sekminių dienai, visi mokiniai buvo drauge vienoje vietoje.[i1] 2 Staiga iš dangaus pasigirdo ūžesys, tarsi pūstų smarkus vėjas. Jis pripildė visą namą, kur jie sėdėjo. 3 Jiems pasirodė tarsi ugnies liežuviai, kurie pasidaliję nusileido ant kiekvieno iš jų. 4 Visi pasidarė pilni Šventosios Dvasios ir pradėjo kalbėti kitomis kalbomis, kaip Dvasia jiems davė prabilti. 5 Jeruzalėje gyveno žydų ir pamaldžių žmonių iš visų tautų po dangumi.[i2] 6 Pasigirdus tam ūžesiui, subėgo daugybė žmonių. Jie didžiai nustebo, kiekvienas girdėdamas savo kalba juos kalbant. 7 Lyg nesavi ir nustėrę jie klausinėjo: „Argi va šitie kalbantys nėra galilėjiečiai? 8 Tai kaipgi mes kiekvienas juos girdime savo krašto kalba?! 9 Mes, partai, medai, elamiečiai, Mesopotamijos, Judėjos ir Kapadokijos, Ponto ir Azijos, 10 Frygijos ir Pamfilijos, Egipto bei Libijos pakraščio ties Kirėne gyventojai, ateiviai romėnai, 11 žydai ir prozelitai,[i3] kretiečiai ir arabai, – mes visi girdime juos skelbiant įstabius Dievo darbus mūsų kalbomis“. | | | Išnašos: | 1 | Apd 2,1: Sekminės buvo žydų derliaus nuėmimo šventė. – Mokinių susirinkimo vieta – kaip 1,13. | 2 | Apd 2,5: Čia kalbama apie žydų maldininkus, atvykusius iš įvairių kraštų atšvęsti didžiųjų švenčių. | 3 | Apd 2,11: Prozelitai – ne žydų kilmės tikintieji, priėmę žydų religiją. Buvo skiriami tikrieji prozelitai (teisumo prozelitai), kurie įsiliedavo į žydų tautą priimdami apipjaustymą, ir žydų bičiuliai – prozelitai, neįsilieję į žydų tautą. | 4 | Apd 2,15: Trečia dienos valanda – 9 val. ryto, o vyną gerdavo tik vakare. | 5 | Apd 2,17: Plg. Jl 2,28-32 (3,1-5), kur pranašas kalba apie Mesijo laikų įvykius. | 6 | Apd 2,20: Viešpaties diena – Jėzaus antrasis atėjimas pasaulio teisti (žr. Mt 24,1). | 7 | Apd 2,38: Vardan Jėzaus Kristaus – vardan jo įsakymo ir nuopelnų. | 8 | Apd 2,39: Toli esantiems – pagonims. | 9 | Apd 2,42: Ankstyvoji krikščionių bendruomenė dar laikėsi žydų pamaldumo pratybų, tačiau joje pasirodo nauja praktika – duonos laužymas. Tai tipiškas Eucharistijos apeigų pavadinimas (plg. Mt 26,26; Mk 14,22; Lk 22,19; Apd 20,7; 1 Kor 11,20.24). Apaštalų mokslas, broliškos meilės patarnavimai vienas kitam ir viešas bei sakramentinis kultas tuo laiku buvo pagrindiniai Bažnyčios gyvenimo elementai. Jie turi tokie likti ir visais laikais. | 10 | Apd 2,44: Turtų bendrumas buvo laisvas dalykas (žr. Apd 5,4), ir tik laikinai jo laikytasi kai kuriose pirmųjų krikščionių bendruomenėse; vėliau jis išliko vienuolynuose. | | | Bibliografiniai duomenys: | ŠVENTASIS RAŠTAS. Senasis ir Naujasis Testamentas. – Vilnius: Lietuvos Katalikų Vyskupų Konferencija, 1998. © Lietuvos Vyskupų Konferencija, 1998. Išsamiai apie leidimą >> |
Apaštalų darbai | Skyrius: | | 2 | |
|
|
|
|