|
|
|
|
BIBLIJOS SKAITYMAS RUBŠIO IR KAVALIAUSKO BIBLIJA, LVK (katalikų) leidimas 1998 m. (Biblija RK_K1998) Siracido knyga | Skyrius: | | 25 | |
| Siracido knyga | | | | Patarlės | | | Sir 25 | 7 Galiu suskaičiuoti širdimi devynis, kuriuos vadinčiau laimingais, o dešimtąjį mano liežuvis skelbia: laimingas, kas džiaugiasi savo vaikais ir kas patiria savo priešų žūtį. 8 Laimingas, kas gyvena su protinga žmona ir kas nearia jaučiu ir asilu viename junge.[i2] Laimingas, kas nenusideda liežuviu ir kas netarnauja žemesniam už save. 9 Laimingas, kas randa draugą ir kas kalba atidiems klausytojams. 10 Koks laimingas žmogus, kuris randa išmintį! Bet niekas nėra laimingesnis už žmogų, kuris pagarbiai bijo VIEŠPATIES! 11 Pagarbi VIEŠPATIES baimė pranoksta viską; su kuo galima lyginti žmogų, kuris ją turi? | | | Išnašos: | 1 | Sir 25,1-25,11: Išminčius giria darną šeimoje, artimo meilę ir santuokos džiaugsmą, bet pasmerkia išpuikusį varguolį, kuris nekenčia savo brolio, gobšų šykštuolį, kuris skriaudžia artimą, ir savo žmonai neištikimą ištvirkusį senį. | 2 | Sir 25,8: Laimingas ... kas nearia jaučiu ir asilu viename junge: jautis ir asilas nesutaria. Panašiai šeimoje nėra darnos, kai vyras ir žmona negali sutarti. | 3 | Sir 25,23: Siracidas turi omenyje Pradžios knygos pasakojimą apie nuodėmės, mirties priežasties kilmę (žr. Pr 3). Ieva, pirmasis nusidėjęs žmogus, paskatino Adomą sekti jos pavyzdžiu. Apaštalas Paulius moko, kad gimtoji nuodėmė ir jos padariniai užtvindė žmoniją bei istoriją per Adomą ir tapo atpirkimo priežastimi per Kristų (Rom 5). | | | Bibliografiniai duomenys: | ŠVENTASIS RAŠTAS. Senasis ir Naujasis Testamentas. – Vilnius: Lietuvos Katalikų Vyskupų Konferencija, 1998. © Lietuvos Vyskupų Konferencija, 1998. Išsamiai apie leidimą >> |
Siracido knyga | Skyrius: | | 25 | |
Siracido knyga | Skyrius: | | 26 | |
| Siracido knyga | | | Sir 26 | 18 Kaip auksiniai šulai ant sidabrinių papėdžių, taip lygiai jos gražios kojos ant tvirtų padų. | | | Išnašos: | 1 | Sir 26,1-26,18: Gera žmona yra lyg Dievo dovana, nešanti džiaugsmą ir ramybę, laimę ir pasitenkinimą vyrui. Siracido visuomeninis pasaulis buvo vyro pasaulis. Jo mąstymas atspindi to meto žydų visuomenės būvį. Nūdien reikia praplėsti minties plotmę: geras vyras yra lyg Dievo dovana, nešanti džiaugsmą ir ramybę, laimę ir pasitenkinimą moteriai. | 2 | Sir 26,2: Sumani ... : apdovanota dvasiškai, protiškai ir fiziškai. Žr. Pat 31,10. | 3 | Sir 26,17-26,18: Šventoji žvakidė ir auksiniai šulai stovėjo šventojoje senosios Padangtės vietoje. Žr. Iš 25,31-40; 26,32. | 4 | Sir 26,19-26,27: Kai kurie graikiški ir siriški rankraščiai įterpia šias eilutes. | 5 | Sir 26,20-27,15: Nuo elgesio šeimoje autorius pereina į visuomeninės dorovės reikalavimų svarstymą. | 6 | Sir 26,22: Žr. Pat 6,26. | | | Bibliografiniai duomenys: | ŠVENTASIS RAŠTAS. Senasis ir Naujasis Testamentas. – Vilnius: Lietuvos Katalikų Vyskupų Konferencija, 1998. © Lietuvos Vyskupų Konferencija, 1998. Išsamiai apie leidimą >> |
Siracido knyga | Skyrius: | | 26 | |
|
|
|
|