BIBLIJA.LT
ŠVENTASIS RAŠTAS LIETUVIŠKAI
www.lcn.lt
Katalikų Bažnyčia Lietuvoje

  2024 04 23 Antrad.
apie projektą apie svetainę medis
 teksto skaitymas
 išsami paieška
 

BIBLIJOS SKAITYMAS

RUBŠIO IR KAVALIAUSKO BIBLIJA, LVK (katalikų) leidimas 1998 m. (Biblija RK_K1998)

Evangelija pagal MorkųSkyrius: 2

 Evangelija pagal Morkų
  
Mk 2

Žmogus ir įstatymas

23 Šabo dieną Jėzus ėjo per javų lauką, ir jo mokiniai eidami ėmė skabyti varpas. 24 Fariziejai priekaištavo: „Žiūrėk, jie daro per šabą tai, kas draudžiama“.

25 Jėzus atsakė: „Nejau neskaitėte, ką prireikus padarė Dovydas, kai jis ir jo palydovai neturėjo maisto ir buvo išalkę: 26 prie vyriausiojo kunigo Abiataro[i2] jis įėjo į Dievo namus ir valgė padėtinės duonos, ir davė jos valgyti savo palydovams, nors jos niekam nevalia valgyti, tik kunigams“. 27 Ir pridūrė: „Šabas padarytas žmogui, ne žmogus šabui; 28 taigi Žmogaus Sūnus yra ir šabo Viešpats“.

  
Išnašos:
1Mk 2,21-2,22: Naujasis Testamentas nesutilps į Senojo nuostatų rėmus.
2Mk 2,26: 1 Sam 21,2-7 nurodo vyriausiuoju kunigu tuomet buvus Abimelechą, Abiataro tėvą.
  
Paralelinės vietos:
Mk 2,1-12: Mt 9,1-8;Lk 5,17-26;
Mk 2,13-17: Mt 9,9-13;Lk 5,27-32;
Mk 2,18-22: Mt 9,14-17;Lk 5,33-39;
Mk 2,23-28: Mt 12,1-8;Lk 6,1-5;
  
Bibliografiniai duomenys:

ŠVENTASIS RAŠTAS. Senasis ir Naujasis Testamentas. – Vilnius: Lietuvos Katalikų Vyskupų Konferencija, 1998.

© Lietuvos Vyskupų Konferencija, 1998. Išsamiai apie leidimą >>

Evangelija pagal MorkųSkyrius: 2

Evangelija pagal MorkųSkyrius: 3

 Evangelija pagal Morkų
  
Mk 3

Padžiūvusios rankos pagydymas

1 Jėzus vėl atėjo į sinagogą, o ten buvo žmogus su padžiūvusia ranka. 2 Fariziejai stebėjo, ar jis gydys jį šabo dieną, kad galėtų apkaltinti. 3 Tuomet Jėzus tarė žmogui su padžiūvusia ranka: „Stok į vidurį!“ 4 O juos paklausė: „Ar šabo dieną leistina gera daryti, ar bloga? Gelbėti gyvybę ar žudyti?“ Bet anie tylėjo. 5 Tada, rūsčiai juos apžvelgęs ir nuliūdęs dėl jų širdies kietumo, tarė tam žmogui: „Ištiesk ranką!“ Šis ištiesė, ir ranka atgijo. 6 Išėję fariziejai tuojau ėmė tartis su erodininkais,[i1] kaip Jėzų pražudyti.

  
Išnašos:
1Mk 3,6: Erodininkai – ne Erodo valdininkai, bet jo politiniai šalininkai ir rėmėjai.
2Mk 3,27: Jėzus galingesnis už galiūną šėtoną.
3Mk 3,28-3,29: Žmonių vaikai – semitų posakis, reiškiantis žmonės. Nuodėmės esmė šiuo atveju: Šventosios Dvasios galia nuveikti Jėzaus darbai atmetami kaip demoniški.
  
Paralelinės vietos:
Mk 3,1-6: Mt 12,9-14;Lk 6,6-11;
Mk 3,7-12: Mt 12,15-16;Lk 6,17-19;
Mk 3,13-19: Mt 10,1-4;Lk 6,12-16;
Mk 3,22-27: Mt 12,24-30;Lk 11,15-23;
Mk 3,28-30: Mk 12,31-32;Lk 12,10;
Mk 3,31-35: Mt 12,46-50;Lk 8,19-21;
  
Bibliografiniai duomenys:

ŠVENTASIS RAŠTAS. Senasis ir Naujasis Testamentas. – Vilnius: Lietuvos Katalikų Vyskupų Konferencija, 1998.

© Lietuvos Vyskupų Konferencija, 1998. Išsamiai apie leidimą >>

Evangelija pagal MorkųSkyrius: 3