BIBLIJA.LT
ŠVENTASIS RAŠTAS LIETUVIŠKAI
www.lcn.lt
Katalikų Bažnyčia Lietuvoje

  2024 04 16 Antrad.
apie projektą apie svetainę medis
 teksto skaitymas
 išsami paieška
 

BIBLIJOS SKAITYMAS

RUBŠIO IR KAVALIAUSKO BIBLIJA, LVK (katalikų) leidimas 1998 m. (Biblija RK_K1998)

Apaštalų darbaiSkyrius: 8

 Apaštalų darbai
  
Apd 8

1 Saulius pritarė Stepono nužudymui.[i1] Aną dieną prasidėjo didelis Jeruzalės Bažnyčios persekiojimas. Visi, išskyrus apaštalus, išsisklaidė Judėjos ir Samarijos apylinkėse.

2 Dievobaimingi vyrai palaidojo Steponą ir labai jį apraudojo. 3 O Saulius stengėsi išnaikinti Bažnyčią, naršydamas po namus, suiminėdamas vyrus ir moteris ir siųsdamas juos į kalėjimą.

Pilypas Samarijoje

4 Tuo tarpu išblaškytieji keliaudami skelbė gerąją naujieną. 5 Pilypas[i2] nuvyko į Samarijos miestą[i3] ir ėmė skelbti gyventojams Mesiją. 6 Minios vieningai klausėsi Pilypo žodžių, nes ne tik girdėjo, bet ir matė daromus stebuklus. 7 Iš daugelio apsėstųjų, baisiai šaukdamos, išeidavo netyrosios dvasios. Buvo pagydyta daug paralyžiuotųjų ir luošų. 8 Taigi didelis džiaugsmas pasklido po tą miestą.

Simonas burtininkas ir apaštalai

9 Mieste buvo vienas žmogus, vardu Simonas, jis vertėsi žyniavimu, stebindamas Samarijos gyventojus ir girdamasis esąs nepaprastas. 10 Ir visi – nuo mažo iki didelio – prie jo šliejosi ir sakė: „Jis yra Dievo galybė, vadinama 'Didžioji'“. 11 Žmonės prie jo šliejosi, nes per ilgesnį laiką buvo apsukęs jiems galvas savo kerais. 12 Bet, patikėję Pilypu, skelbiančiu gerąją Dievo karalystės naujieną ir Jėzaus vardą, ėmė krikštytis vyrai ir moterys. 13 Simonas taip pat įtikėjo ir pasikrikštijęs visur sekiojo Pilypą. Jis buvo apstulbintas, matydamas nepaprastus ženklus ir didžius stebuklus, kurie dėjosi po jo akių.

14 Apaštalai Jeruzalėje, išgirdę, jog Samarija priėmė Dievo žodį, nusiuntė tenai Petrą ir Joną. 15 Šie atvyko ir ėmė melstis už samariečius, kad jie gautų Šventąją Dvasią. 16 Mat ji dar nebuvo nė vienam jų nužengusi, ir jie tebuvo pakrikštyti Jėzaus vardu.[i4] 17 Tuomet apaštalai dėjo ant jų rankas, ir tie gavo Šventąją Dvasią.[i5]

18 Pamatęs, kad apaštalų rankų uždėjimu teikiama Dvasia, Simonas pasiūlė jiems pinigų ir prašė:[i6] 19 „Duokite ir man tą galią, kad kam uždėsiu rankas, gautų Šventąją Dvasią“. Bet Petras tarė jam: 20 „Kad tu pražūtum su savo pinigais, jei sumanei už pinigus nusipirkti Dievo dovaną! 21 Šitame dalyke tu negali turėti nė mažiausios dalies, nes tavo širdis Dievo akivaizdoje neteisi. 22 Verčiau apgailėk šią savo nedorybę ir melsk Viešpatį – gal jis atleis tavo širdies paklydimą. 23 Kaip matau, tu pilnas tulžies ir esi nedorybės pančiuose“.[i7] 24 Simonas atsakė: „Melskite už mane Viešpatį, kad manęs neištiktų jūsų žodžiai“.

25 O jie, paliudiję ir apsakę Dievo žodį, pasuko atgal į Jeruzalę, pakeliui skelbdami gerąją naujieną daugelyje Samarijos kaimų.

Pilypas pakrikštija Etiopijos didžiūną

26 Viešpaties angelas prabilo į Pilypą ir pasakė: „Kelkis ir vidurdienį nueik ant vieškelio, kuris eina iš Jeruzalės į Gazą. Jis visiškai tuščias“. 27 Susiruošęs jis išėjo. Ir štai bevažiuojąs etiopas eunuchas, Etiopijos karalienės Kandakės dvariškis,[i8] viso jos iždo valdytojas. Jis buvo atvykęs į Jeruzalę pasimelsti, 28 o dabar keliavo namo ir, sėdėdamas savo vežime, skaitė pranašą Izaiją. 29 Dvasia tarė Pilypui: „Prieik ir laikykis greta šito vežimo“. 30 Pribėgęs Pilypas išgirdo eunuchą skaitant pranašą Izaiją ir paklausė: „Ar ir supranti, ką skaitąs?“ 31 Šis atsiliepė: „Kaip galiu suprasti, jei man niekas nepaaiškina?!“ Ir jis pakvietė Pilypą lipti į vežimą ir sėstis šalia. 32 [i9]Rašto skirsnis, kurį jis ką tik skaitė, skelbė:

Tarsi avį vedė jį į pjovyklą,

ir kaip ėriukas, kuris tyli kerpamas,

jis neatvėrė savo lūpų.

33 Jis liko pažemintas, todėl nebuvo nuteistas.

Kas apsakys jo giminę,

jeigu jo gyvenimas žemėje buvo nutrauktas?!

34 Eunuchas paklausė Pilypą: „Prašom paaiškinti, apie ką čionai pranašas kalba? Apie save ar apie ką kitą?“ 35 Tuomet, atvėręs lūpas ir pradėjęs nuo to skirsnio, Pilypas jam paskelbė gerąją naujieną apie Jėzų.

36 [i10]Keliaudami toliau, jie privažiavo vandenį. „Štai vanduo, – tarė eunuchas, – kas gi kliudo man pasikrikštyti?“ 38 (37) Jis paliepė sustabdyti vežimą, ir jie abudu – Pilypas ir eunuchas – įbrido į vandenį. Pilypas jį pakrikštijo. 39 Išėjus iš vandens, Viešpaties Dvasia pagavo Pilypą. Eunuchas daugiau jo nebematė, tik džiūgaudamas traukė savo keliais. 40 O Pilypas atsidūrė Azote; iš ten keliaudamas skelbė Evangeliją visuose miestuose ir taip atvyko į Cezarėją.[i11]

  
Išnašos:
1Apd 8,1: Čia pirmą sykį pasirodo Saulius – būsimasis tautų apaštalas. Paulius – antrasis, romėniškas jo vardas.
2Apd 8,5: Pilypas, vienas iš septynių diakonų, Apd 21,8 jį vadina evangelistu.
3Apd 8,5-8,8: Turbūt kalbama apie Sicharo miestą, kur Jėzus buvo draugiškai sutiktas; žr. Jn 4,5.
4Apd 8,16: Šis tekstas aiškiai rodo, jog neužteko vieno Krikšto, bet dar reikėjo Sutvirtinimo sakramento, teikiančio Šventosios Dvasios malonių pilnatvę, ypač tvirtumo dovaną pagoniškoje aplinkoje.
5Apd 8,17: Anais laikais Sutvirtinimo sakramentas dažnai teikdavo ir regimų nepaprastų malonių, kaip antai gydymo dovanos, stebuklų galios, pranašavimo ir pan. Šios dovanos padėjo paprastiems ir mažai išsilavinusiems apaštalams bei kitiems krikščionių mokytojams apšviesti ir įtikinti pagonis. Bažnyčiai pasaulyje įsitvirtinus, šios ypatingos dovanos buvo nebūtinos.
6Apd 8,18: Nuo kerėtojo Simono vardo yra kilęs žodis simonija, jis reiškia šventos galios pardavinėjimą-pirkimą.
7Apd 8,23: Abu posakiai paimti iš ST (Įst 29,18; Iz 58,6). Jie žymi blogį, kenkiantį ir kitiems.
8Apd 8,27: Etiopija anais laikais buvo vadinama Nubijos teritorija, prasidedanti nuo šiuolaikinio Asuano. Kandakė, anot Bažnyčios istoriko Eusebijo, buvo Etiopijos valdovių titulas, kaip faraonas – Egipto valdovų.
9Apd 8,32-8,35: Iz 53,7-8 pranašaujama apie Mesijo romumą kenčiant.
10Apd 8,36-8,38: Kai kurie rankraščiai turi 37 eil.: Pilypas tarė: ‘Jei tiki iš visos širdies, tai galima’. Tas atsakė: ‘Tikiu, kad Jėzus Kristus yra Dievo Sūnus’.
11Apd 8,40: Azotas – miestas pietinėje Palestinoje, kaip ir Gaza, minima 8,27. Abu tie miestai buvo prie didžiojo kelio iš Jeruzalės į Egiptą. Cezarėjos uostas – apie 100 km į šiaurę nuo Azoto.
  
Bibliografiniai duomenys:

ŠVENTASIS RAŠTAS. Senasis ir Naujasis Testamentas. – Vilnius: Lietuvos Katalikų Vyskupų Konferencija, 1998.

© Lietuvos Vyskupų Konferencija, 1998. Išsamiai apie leidimą >>

Apaštalų darbaiSkyrius: 8